onsdag 25 augusti 2010

Spårvagnssockar

SpårvagnsSockarna - det är ju perfekt att sticka när jag åker kollektivtrafik på morgon & em så då fick dem heta så - är klara och här kommer "roliga bilder".
Hur tar man bäst kort på sockar om man inte har någon extra fotograf till hands just när man tog kort? Fotar nerifrån och upp eller uppifrån och ner? Denna gång blev det nerifrån och upp.


Garnet var jätteskönt att sticka med. Det blev en hel del kvar, funderar vad jag ska göra utav det, för något måste det ju bli förstås. Det är tydligen bra mot torr hud också, enligt en kommentar till förra inlägget. Det låter bra! Jag har lite torr hud ibland.

Jag använde lite annat turkost garn för att förstärka hälen, så det blev tjockare och mer slitstarkt!

6 kommentarer:

  1. Vilka skumma ingredienser garnet har! De är jättefina i alla fall! Mysigt att åka spårvagn oxå :-) o namnet e jättebra!

    SvaraRadera
  2. Om det finns tillräckligt mycket kvar kan det väl passa bra till vantar (också bra spårvagnsstickning). Åtminstone så brukar jag bli väldigt torr om händerna på vintern.

    SvaraRadera
  3. Bäst att man håller koll på vad du sticker - rätt som det är ser jag dig på t-banan eller bussen ;-)
    Vill bara tala om att jag var förbi din pappas loppis på vägen ner från gården i söndags....köpte några saker där. Mina medpassagerare handlade också.
    Har'ne bra!

    SvaraRadera
  4. Ser att jag tyvärr ligger dubbelt bland dina följare...har försökt att ta bort någon av dem men det funkar inte för mig...jag fattar inte varför för det har jag kunnat på ett annat ställe....

    SvaraRadera
  5. De är jättesnygga! Tänkte också göra mig ett par sockor, har dock inte bestämt mig vad det blir för garn än.

    SvaraRadera
  6. Det var flotte sokker du har strikket:) Nydelig garn.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails