söndag 9 november 2008

Höstmössa 2008


Det blev alltså en mössa för denna hösten i randigt grått och turkost!

Som jag har nämnt har jag hållit på att sticka i grått och turkost (vilket jag fortfarande håller på med) och här är ett av resultaten.
De garner jag har använt är inte samma sort, men de är samma storlek och funkar bra ihop: Big Verona (från Järbo garn) och Freja (från Svarta fåret).


Mönster
112 maskor och strumpstickor nr. 4. 2 r, 1 a *. Första 3 cm i grått, därefter omvartannat turkost och grått om 1 cm (3 varv).
Ett lite specialintagning på mössan:
  • 1 & 3 stickan: de 2 första tills, 2 & 4 stickan: de 2 sista tills.
  • sticka varv 2 vanligt
  • 1 & 3 stickan: de 2 sista tills, 2 & 4 stickan: de 2 första tills.
  • sticka varv 4 vanligt *
  • Mot slutet stickar man maskor ihop varje varv...

3 kommentarer:

  1. Du verkar verkligen duktig :o)

    SvaraRadera
  2. Jag undrar vad garnåtgången för en mössa kan vara på ett ungefär...
    jättemysig blogg

    SvaraRadera
  3. Ungefär 50-60 gram.
    Mössan blev i typ L-XL.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails