onsdag 19 november 2008

Rese skötbädd


Detta är mitt försök till en skötbädd som man kan ta med på resa.

Ett klassiskt exempel att min symaskin inte klarar hur mycket som helst, den klagade och arbetet blev inte jättebra. Arbetet var på tok för tjockt för symaskinen, det lämnade både spår i tyget och på vilket sätt man kan sy i det. Det blev således inte exakt som jag tänkte mig i från början, men jag lägger upp det här ändå! Nästa blir bättre.
Det var intressant att prova på, och jag tänkte att det skulle bli en present. De fick den i förväg, innan födelsedag. Den blev uppskattad och lilla flickan bara äälskade färgen!


Jag har använt
en vaxduk från Ohlssons tyger
därtill en handduk som foder så den skulle bli mjuk.

Skötbädden har två fickor att lägga saker i.
Sen har jag sytt på två små handtag för att kunna bära skötbädden, och använt kardborreband för att kunna hålla den "stängd" som ihopvikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails