söndag 9 maj 2010

Kära mor

Det blir pärlmuddar på mors torgvantar. Hon vill ha enkla svarta torgvantar. Så det ska hon få! Jag använder Fabel till vantarna, det blir nog lite svalare än annat garn.
Så här är början och det jag ska göra nu är att avsluta med halva fingrar. Nåja, jag har gjort de flesta. Och sen sy så det ser bra ut också.


Vad händer när man råkar hamna i garnbutiken och ser "rea", "rea" och "rea"? Jo man kommer hem med en stor påse garn! :-) Skulle egentligen bara ha ett nystan av alpacka. Men det bidde visst mer. Drops Delight ser så underbart härligt ut. Jag kom på i affären att jag skulle kunna göra en sådan upp-och-ner kofta av detta garnet istället än det garn jag tänkte på först. Jag har nu 500 g (de 2 sista nystanen ligger längst in i lådan och syns inte), borde väl kanske räcka. Grönt (såklart) och melerat för att få till lite variation i min garderob.

Det är så skönt för nu ligger alla tyger och garner där de ska i min hobby byrå+skåp. Höll på att inte få plats med garnerna, men jag löste det! Trots att jag gav bort lite garn innan jag flyttade. Det är ju fantastiskt.

Jag är redo för en uppofrån- och ner kofta alla gånger! Jag har tillockmed beställt ett häfte av Tant Kofta!
Jag tror det passar mig bra för jag är ju bäst på att improvisera fram mönster än att följa mönster slaviskt.

Appropå mönster så gör det ju inget att kolla efter inspiration.
Hittade massor med sticktidningar på en affär! Underbart. Jag har blitt överförtjust i tröjan som är på framsidan av tidningen som man ser. Dock verkar inte garnet vara så sökbart på nätet i alla fall, jag ska fråga på någon garnbutik. Så småningom.


Här hemma håller vi på att packa upp mellan jobb och mat och allt vad det är. En av de viktigaste sakerna har kommit upp nu: böckerna!
Alla böckerna har jag inte här hemma, har lånat ut 7 tjockisar som ska stå där det är tomt... och en tjock bok håller jag på att läsa.


När man inte hunnit blogga på ett tag blir det många bilder och nyheter! Jag har en till nyhet:
Design Katrina har hamnat på Facebook!
Det community jag har vägrat men efter visst pratade med vänner ger jag det väl en chans.

1 kommentar:

  1. Låter som du börjar landa lite i alla fall! Jag flyttade för 2 månader sedan, och mina viktigaste grejor var garn och böcker! När de var uppackade kände man sig genast lite mer hemma...
    O e man garn-fantast så MÅSTE man ju bara handla när det är rea!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails