måndag 24 maj 2010

Självklarheter

Jag har tänkt visa min fina förvaring av hobby-saker. Band, knappar, nålar, handtag, allt möjligt. De får så fint plats på min hobbyhylla med böcker och mönster under. Härligt! Me like.

Funderar lite på hur jag ska göra i min stickor-låda. Ska de få ligga som de gör eller ska jag göra någon form av uppdelning så det inte skramlar så mycket? Tips mottages tacksamt.

Det här med att prata är något som man finner som en självklar del av livet. Man gör sig förstådd, man jobbar och lever. Det ger mig ett rätt intressant perspektiv att ha tappat rösten. Det väsande jag får ut nu, gör att man helst inte pratar, inte ens viskar. Jag har sett de uppmuntrande kommentarerna, ni som inte skulle klara av en tyst dag, hihi!
Det gör jag absolut, med kroppsspråk gör man sig förstådd. Men över en vecka är lite tröttsamt. Vad handikappad man känner sig, ett väsande hostande väsen/slembomb. Så jag vilar rösten så gott jag kan.
Ha' de kära läsare, jag kikar in på era bloggar när jag har orken med mig igen.

7 kommentarer:

  1. Visst är det gött med bra förvaring! Själv kör jag på ett klassiskt "kreativt" kaos... Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag lider med dig - vet precis hur det kan vara. Jag har också haft några trista förkylningar där rösten har varit borta alltifrån någon dag till en hel vecka. Men med kroppsspråk och papper/penna kan man i alla fall få fram det viktigaste. Men det blir ju inte direkt något småprat/struntprat... ;-)
    Hoppas rösten kommer tillbaka snart!

    SvaraRadera
  3. Det ser så ordnat ut...jag har en hel expedit-hylla (16 fack) full med bara hobbygrejor...! Jag har mina stickor i en urna, men det finns ju en del som syr förvaring, med fack. Det är ganska smart. Sov gott! Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Kanske F ska lära sig lite teckenspråk ;-) Då behöver ingen av er prata.
    Ordningen är det inget fel på. Jag såg en tjej som hade en besticklåda i sticklådan :-) Konstingt men du fattar hoppas jag. Då hade hon lite bättre ordning på dem plus extra utrymme för knappar och annat smått. Förutom det uppenbara, gummisnoddar runt de i samma storlek.

    SvaraRadera
  5. Lärorikt är det att tappa rösten. Vilket instrument vi människor har som vi tar för givet ibland!

    SvaraRadera
  6. Hoppas rösten återkommer snart,för det är sååååå jobbigt att vara kraxig/Hes.
    Stickförvaringstipps, en sån där besticklåda kanske skulle funka att ha stickorna i.

    Krya på dej !

    SvaraRadera
  7. Tycker det är smart att ha en egen lådas till stickorna,jag ahde inte ändrat på det!! Sj har jag mina i stora glasburkar o tycker det är otympligt..Krya på dej =)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails