söndag 16 maj 2010

Testa Planera Göra

Stickprovet inför koftan (en KoftansKofta) blev en mudd så som jag har tänkt att jag vill ha, slätstickning för att kontrollera stickfasthet. Kanten med knappar testade jag lite olika varianter. Jag hade bra knappar hemma, fina bruna! Hela 20 st knappar har jag så det kommer att räcka alla gånger.



Jag har tänkt att ha lite halskrage på tröjan så jag börjar så! Alla muddar ska vara i det melerade garnet och resten ska vara grönt har jag tänkt. Ev. några ränder i början.

Viktigt att anteckna allt som görs så man kommer ihåg vad man gör även i efterhand!

Jag har börjat på mudden för halskragen nu. Har inte bestämt hur lång den ska bli, kanske runt 10 cm. Sen får man tänka på nästa steg, en sak i taget!

Jag verkar ha blivit en söndagsbloggare, och det är ju inte meningen. Men så är det när man har flyttat och har både lägenhet att packa upp och jobb att sköta. Bild på lägenhet är efterfrågad och det kommer så småningom! Nu ska jag packa upp lite mer.

Ha en fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, jag orkar aldrig göra stick/virk-prov! Vill bara sätta igång direkt ju! Sen e det ju "jobbigt" att anteckna allt också... Verkar som om du är mer skötsam än mig! Väldigt fint garn förresten.

    SvaraRadera
  2. Ah, stickprov och anteckningar eller om jag skapar ett mönster med motiv i dubbelstickning är verkligen a och o för att lyckas bra. :)

    SvaraRadera
  3. Antecknar gör jag men det där med provlappar blir det lite si och så med......."latmask" ? Jo iblant !

    Snygga garner du valt!

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Ja, det är något som är viktigt egentligen, det där med att sticka provlappar och göra anteckningar. Det är inte alltid provlappar blir gjorda för min del :)
    Fina nyanser på dessa garnerna :) Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails