lördag 23 oktober 2010

Ny kofta och hemlisar


Jag har börjat med en ny uppifrån- och nerkofta!

Det var några veckor sedan och nu har jag äntligen en bild att lägga upp! Åååh det är sååå snygga färger ihop, jag får stora dåndimpen! Visst blir det fint ihop! Skulle vilja ha den klar NU så jag får gå runt och känna mig höstig. Det tar ju sin lilla tid att få till en tröja, när man ska envisas med att ha så många stickningar igång samtidigt.
Det är en UNDERBAR stickning!



Jag köpte ju dessa nystan (se detta inlägg), här nystade och i full användning, och fick hem dem i denna lådan. De passade ju perfekt däri efter nystandet, så de får ligga kvar där nu med.

700 gram, ja, det blir en lång kofta om jag känner för det!

Här kommer lite Crisp och gör sig snyggt på stickorna! Vad det ska bli, ja det är en hemlis.
Såna måste man ha ibland när man gör saker till andra. :-)

3 kommentarer:

  1. Det blir verkligen jättesnyggt ihop med de färgerna! Koftan lär ju bli hur tjusig som helst ;-)

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt! Härliga färger att pigga upp i mörkret med! :)

    SvaraRadera
  3. Jättefina färger ihop! Ser läckert ut :) Köpte ett häfte "Kofta-uppifrån-och-ner" så det finns här i närheten. Koftprojektet är ett sånt där framtida, som jag jättegärna vill göra nån gång. Ska bli kul att se hur din kofta blir sedan. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails