söndag 14 november 2010

Livstecken

Jag har varit himla dålig på att blogga om vad jag pysslar med denna vecka. Men det är faktiskt så att det är väldigt mycket hemligt just nu! Plus att jag inte har startat min dator på en vecka(!), tiden har bara sprungit ifrån mig.

Men några saker har jag att visa. Först och främst:

Dubbelstickade muddar!


Den på den nedre bilden har jag vänt muddarna ut och in och hoppla så blev allt spegelvänt! Det är magiskt med dubbelstickning.

Jag har använt Drops Fabel och mönstret hittar du här.



Runt 30-35 cm är klar på min kompis sockar som ska gå upp till låren.
Bara.. en del kvar! Yey! Sakta men säkert.

Jag kände att jag skulle vilja ha:
1. en mössa med häng.
2. en mössa i min färg petrolblått!
Fast man har mycket att göra kan man inte låta bli...

Här använder jag tredubbelt garn! Två garner är Drops Alpacka och ett garn är Garnstudios Silke-tweed. Så det blir en blandning på silke, ull och alpacka! Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails