tisdag 27 december 2011

Undangömt fynd

Vi rensar och fixar iordning lägenheten i mellandagarna här, det är jätteskönt att äntligen få lite ordning. Vad mycket yta som frigörs!
Jag gick igenom en stor samling med garn jag hade undanstoppat. En stor del av det ska jag rensa ut, så håll koll efter detta i januari!
Jag hittade en klart intressant påse i samlingen, något som inte verkar helt klart. Kom genast på vad det är, det är en av de första tröjorna jag stickade och som aldrig blev riktigt klar.


Det är ju fantastiskt vad man kan hitta när man rensar! Ännu mer fantastiskt är att jag faktiskt kan ha den också, efter så många år. Det var stickigt att bara ha ett linne under, men med långärmat så funkar det ju jättebra. Det som verkar vara kvar är kanten på tröjan, jag kom ihåg att jag ville göra något åt det när jag höll på med den och så känns det även nu. En virkad kant kanske?
Det hade gått upp lite också i kanten längst ner, jag får laga.  Dessutom har jag flera härvor över av detta 1-trådiga ullgarn.
Detta är ju snart gjort, när jag kan lägga tid till det! Just nu virkar jag askar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails