torsdag 19 september 2013

Crazy Zauberball

Crazy Zauberball är ett garn jag har tänkt köpa/testa i flera år, men inte förrän ett tag sen gjorde jag slag i saken. Nu har jag även provat att sticka med det och det är såhär: garnet förtjänar ett helt eget inlägg!

Jag har aldrig varit så nöjd med ett garninköp. Inte för att jag vet vad jag ska göra av det, utan för känslan och färgen och resultatet.
Det är ett otroligt lättstickat garn som inte blir tråkigt på nåt sätt. Det är väldigt mjukt och slätt, glider lätt över stickorna. Många garner har som en 'pälsig' eller lite matt yta men så är det inte här. Det snarare glänser vackert om garnet, trots att det är en ull-blandning. Det känns också som att det blir varmt och definitivt o-stickigt.

Det är en lyxig känsla att sticka med garnet, som klassas som ett sock-garn. Det är värt pengarna!

Jag tycker mycket om färgerna som erbjuds; det kan vara mycket svårt att välja färg-nyans. Det är melerade garner och smälter ihop bra trots att det är stora variationer på färgerna. Det är melerat på mer än ett sätt: dels tvinnad i omvartannat 1-2 färger och dels skiftar olika på 'längderna'.
Resultatet blir spännande och man vet inte riktigt vad som kommer efter just det här partiet. 
Jag brukar oftast inte sticka med så smalt garn, till stickor 2, 5 - 3. Blir lätt lite uttråkad, men jag blir inte det nu. Skulle lätt kunna göra en hel tröja utan problem.

I banderollen står det en varningstext 'knitting can be addictive' och det stämmer verkligen när man håller på med detta garn. Det är väldigt svårt att lägga ifrån sig! Glöm att man behöver äta ibland, man blir helt uppe i det när man stickar. Varningstexten är sannerligen legitim.

Det enda negativa jag kan säga är riktat mot mig själv, varför jag väntade så länge med att köpa Crazy Zauberball.  I'm a fan now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails