måndag 18 november 2013

UFO nr 3

Nu kommer det tredje och sista inlägget jag har om UFO- projekt just nu. Det här har faktiskt en simpel lösning.

I våras stickade jag ett par fantastiskt sköna fingervantar till min man. Det är mitt eget mönster. Jag använde mig av ett mörkgrått alpackagarn från Naturgarn. Det är just alpackan som gör att det blir så väldigt mjukt o härligt! Den enda lilla nackdelen med alpacka är att man måste handtvätta det. Annars skulle jag använda det jämt! Älskar att pyssla med alpacka.

Nåväl, tillbaka till historien. I våras var det inte säsong för vantar och jag är inte den som tycker det är superkul att fästa trådar. Speciellt när det blir en miljard trådar att fästa. 'Det gör jag sen!'
Ja just det - hur ofta ligger inte projekten länge för att det är roligare att börja nåt nytt istället för att fästa trådarna? Det är ett av mina stora anledningar till att projekten blir UFO-n fast de faktiskt är färdigstickade.

Nu börjar det bli kallare och han ska väl få sina vantar! Hemmagjorda vantar håller betydligt längre än billiga stickade vantar från affären. Och blir snyggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails