söndag 24 augusti 2014

Nytt garn till mitt mönster

I förra inlägget pratade jag om en beställning jag skulle göra. Jag blev klar förra veckan och ivägskickad. Nu finns sakerna hos en liten nyfödd!

Luva och blöjskydd till baby

Jag har stickat den den babymössa/luva som jag stickat allra flest gånger. Favoriten bland de som beställer. 
Men det skiljer sig lite: istället för det ullgarn jag brukar använda så har jag använt ett alpackagarn som heter Pillpi Alpakka från Rauna. Anledningen var för att kunden ville ha en beige mössa istället för en naturvit. Det fanns inte så då letade jag efter ett ersättningsgarn. Jag blev positivt överraskad av detta garn! Det finns dessutom i ganska många färger. Det är positivt!
Till den virkade kanten har jag använt ett annat alpackagarn som heter Alpakka från Sandes, i samma beige nyans.

Dessutom har jag även stickat ett blöjskydd eller blöjbyxa till mössan. Även mitt eget mönster. Jag utgick efter mått jag har på ett annat blöjskydd jag virkade en gång. På bilden ser det ut som det är olika nyans på mössa och blöjskyddet, men det är samma. Det är väl ljuset som luras lite.



Som vanligt en lång luva och knytband under öronlapparna på mössan/luvan.
Det var ett trevligt garn att jobba med, båda alpacka-garnerna faktiskt. Det blir fler gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails