onsdag 3 december 2014

Mina tyger

Jag har gått igenom mitt tygförråd i jakt på trikåtyger och annat som skulle funka till byxor.

Det var jättelängesen som jag sydde. Men nu kanske det kan va dags att ta fram symaskinen igen. Har dock bara en gammal Huskvarna, men det går nog. Jag tycker det är så kul med alla som syr muddbyxor till sina barn och jag vill testa att sy muddbyxor själv. Jag har läst några bloggar om hur man gör och det låter enkelt. Jag har köpt en sytidning som innehåller mönster på byxor. Därför har jag kollat igenom tygerna. Jag är redo!

Tygerna jag hittat är:
(fr. v) Svart jeanstyg,  två mörkblåa gamla t-shirts, två gröna gamla t-shirts.
Grön-mörkblå randigt tyg, rött tyg, tyg med hjärtan.
Två ljusblå tyger med rosa/blå el. orange mönster.

Jag tror det blir snyggt att göra byxor av de ljusblå tygerna, jeanstyget och det randiga tyget först och främst. Ja vi får se vad det blir av det och hur det går. Det är lite spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails