torsdag 5 mars 2015

Vårens kofta

Förra året tog jag äntligen beslutet att köpa en stickbok jag kollat på i några år. Ysoldas "Little red in the city". Det är en handbok i att skapa tröjor som sitter bra! Det finns ett antal tröj-mönster däri. Det var ett som fastnade för mig: Lauriel (finns även på Ravelry men som vanligt kan jag inte länka med appen). Jag fastnade för det för att man gör "infällningar" vid bysten så det sitter extra snyggt.

Bild lånad från Ysolda

Sen dess har jag letat efter det perfekta garnet att ha till det mönstret. Det går inte med vad som helst - det ska va nåt så man vill ha tröjan jämt. Sen ska det va hyfsat rätt stickfasthet, färg som passar mig, kännas rätt helt enkelt.
Så hittade jag nu ett garn hos Hippstick på rea som ser jättefint ut och jag fastnade för det! Artesanos Alpacka Heather. Ett härligt alpacka-garn i färgen petrol. Jag kör med säkert kort - petrol är en av mina favoritfärger i klädväg. Det kan inte bli bättre!

Jag fick hem garnet häromdan! Det är supermjukt o härligt. Det blir mysigt att sticka med!


Så ser planeringen ut - ett nytt koftprojekt framöver! Jag har även köpt samma garn i en annan färg - mer om ideerna till det en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails