söndag 12 juni 2016

Ränder, fåglar och hjärtan!

Jag har sytt lite nytt! Det låg lite på tygbordet som väntade på att bli sytt och nu har det passat bra!

En långärmad tröja i gul-randigt tyg och grönt tyg med fåglar på. Det blev ju jättesött! Storlek 98, men det går nog till 104 också. Jag har sytt flera tröjor i samma modell, jag gillar detta mönster skarpt! Från Ottobre Design.


Ett blått linne med hjärtan till den lilla som gillar blått just nu! Perfekt sommarplagg när det är för varmt för nånting annat. Storlek 98, men det går nog upp till 104 också. Mönster från Ottobre Design.


Ett par underbyxor i gulrandigt tyg, jag hittade ett gratismönster på hemsidan till Ottobre Design. Jag tycker att de blev alldeles för höga, så det ska jag justera till nästa gång. Men annars jättebra - jag tycker att "vanliga trosor" inte passar ovanpå blöjan så bra och därför är den här modellen på underbyxor suverän. Så jag ska sy flera!


Jag har bara tagit tyg jag har hemma till dessa saker, det finns så mycket jersey-tyger här hemma så det nästan svämmar över. Jag kan sy många barnplagg av det som finns och kul är det. Det bästa är väl att lillan väldigt gärna har på sig de plagg jag sytt.

Sen är det ju så att de långärmade "flickplagg" man hittar i handeln ofta har så trånga ärmar så att vi knappt får på plagget på lillan. Det är ju vansinnit att det är så! Så därför syr jag gärna egna tröjor som sitter betydligt bättre runt ärmarna.

2 kommentarer:

  1. Linnet med hjärtan på är ju helt bedårande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag fastnade direkt för det tyget!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails