söndag 3 december 2017

Elefant och tröjor

Just nu går tiden liksom extra fort. Lillan har hunnit fylla år och jag har sytt lite till henne under hösten.


Elefanten



Jag har sytt en elefant, inget jag brukar sitta och sy men det gick rätt bra när jag kom på hur jag skulle göra! Jag köpte ett symönster så att jag skulle få till en fin elefant. Det var totalt värt det, för den blev ju helt bedårande! Mönstret är gjort för att göra en liten nåldyna, men jag förstorade mönstret 150% och då blev det en leksakselefant istället! Tyget har jag haft liggande i många år, båda är nog från då jag köpte en överraskningslåda från Panduro Hobby för en hel evighet sen. Som ögon satte jag söta vita knappar (som jag sydde fast riktigt ordentligt, det första som hände var "titta elefanten kan flytta på ögonen!")





Tröjor

Nå, jag hade lovat sy en rosa/lila tröja och en Hello Kitty tröja i större storlek (en favorit i repris) typ för flera månader sen. Här kan man snacka om tygrester! Jag använder gärna upp alla rester jag har i tyger och syr flerfärgade plagg av det. När det gäller Hello Kitty tröjan så ville jag få den så lik som möjligt den förra (men större storlek) och det var på gränsen att det blommiga tyget räckte till. Det blommiga tyget kan jag inte köpa mer av, då det var många år sen jag köpte stuvbiten. Men jag hade tur att jag fick ut det allra sista! Jag har då sytt fast ett märke av Hello Kitty på framsidan. Mönstret är mitt favoritmönster på tröja hos Ottobre Design.





Hur mycket jag än syr upp alla småbitar så får jag knappt plats med tygerna jag har ändå! Så jag får väl sy lite mer så småningom när det behövs. Jag har en massa planer att sy till mig också, men det är som det är. Sista prio. Kanske blir det så småningom.

1 kommentar:

  1. Elefanten är ju bara för gullig! Den har du verkligen gjort bra!!

    Jag gillar hur du kombinerar mönster. Det ser bra och kreativt ut på samma gång:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails