fredag 13 april 2018

MÖNSTER: Karamell Barnmössa med öron



I samarbete med Falkgarn så har jag gjort mönster på barnmössor med öronlappar. Direktlänk till mönstret (pdf).  



Med garnet Karamell blir det färgglada mössor, osvsett om man stickar ränder eller inte. Det har varit så roligt att skapa detta mönster, det är också dotterns favoritmössa. Hon har haft den ett tag nu och den sitter på riktigt bra. Gjorde  också en minimössa till gosedjuret, gulligt. 



Det finns 5 storlekar, från nyfödd till S. Mössan är stickad i dubbel mosstickning. Tofsar eller flätor, vad föredrar du? Jag satte tofsar på de minsta storlekarna ur säkerhetssynpunkt. Även med flätorna är det tänkt att vara en fin detalj som förhöjer mönstret!



1 kommentar:

  1. Gulligt:)

    Öronlapparna är gör den inte bara varmare, utan jag antar att den får mössan att sitta bättre också?:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails