torsdag 20 december 2018

Jeansgenser - fortsättning

Långdragna vandrande förkylningar, dotter som fyllt år och julklappshemlisar, det är så jag kan sammanfatta december. Det blev inget 5-års kalas och allt stannade upp. Vi har bara adventsljusstakar och julgardiner uppe, får se om jag har kraft att hjälpa till att fixa julfint i helgen. Man får ta det som det kommer helt enkelt, många ligger i förkylning just nu. 







Jag har stickat min Jeansgenser, men jag känner mig inte alls nöjd med sista biten på tröja och ärmar. Är det nåt jag lärt mig av stickningen är att om det inte känns rätt så är det inte heller rätt. Så jag kommer att repa upp, köpa några nystan och sticka en annan färg! Men sen är frågan vilken färg jag ska köpa. Jag är inne på turkost eller samma orange färg. Fast det är förmodligen ett annat färgbad. Jag kanske ska vänta o se om det blir mellandagsrea och passa på då, samtidigt som jag vill beställa på en gång så jag kan göra klar den. Jag är mest inne på turkost, faktiskt. Ibland måste man bara fundera lite och se.



Nu är det bara några dagar kvar till julafton och jag säger God Jul! 

2 kommentarer:

  1. Tråkigt det är med förkylningar som gör att man blir helt utslagen. Hoppas att du mår bättre nu, och att du orkar med julfirandet!

    Turkost skulle bryta av fint med dom andra färgerna, medan orange skulle göra den mera "enhetlig":)

    God Jul!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är frågan om man ska gå på enhetligt eller bryta av färgen. Jag ska försöka bestämma färg under julen. Tack! Förkylningar är aldrig roligt men de går ju över!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails