fredag 26 juli 2019

Ditten och datten

Den här sommaren går fort, det är bara att konstatera. Jag jobbar lite nu också, när vi är tillbaka till vardagen. Och värmen som kom denna vecka! Sticka gör jag också men hinner inte med så mycket vissa dagar. Stickar framförallt på dessa två mönster nedan.



1. Mönster: Shades of Summer Dress
Jag försöker få klart lillans klänning innan sommaren är slut och ska nu sticka den sista delen, den som gör klänningen så fin. Ska öka till dubbelt så många maskor och sticka ca 6 cm enligt mönstret, jag tänker att vi får se hur det funkar med längden. Ev blir det lite kortare avslutning.




2. Mönster: Cria
Sen var det lingarnet som inte ville bli linne. Fick inte till stickfastheten för linnet, utan att det skulle bli för glest. Så istället får detta guldiga/senapsgula garn bli en Cria (kofta) fast med korta ärmar. Passar bra att ha över linnen och klänningar. Jag har börjat, det är en spännande konstruktion på koftan som jag gillar!



Planerat: mönstret Saco Stripes
Häromdan råkade vi gå in i en garnaffär (oplanerat) och hittade lite grövre lin/bland garn till linnet som jag vill sticka. Hittade fina färger ihop som känns väldigt jag.



 Så... tre somriga planer och jag hinner väl inte klart innan hösten men vad gör väl det! Det är bara kul med stickplaner. 
Vad stickar du på just nu? Svämmar ditt hem också över av somriga alster eller är höstens projekt på stickorna? Kanske är det andra saker som tar upp tiden på sommaren? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails