lördag 17 augusti 2019

Mössor till hösten 2019

Jag har blockat lite färdiga stickningar, två mössor varav den ena stickades i våras! Men det har inte känts brådskande att fästa trådar o blocka över sommaren direkt. Nu när jag stickade en tjock snabbstickad mössa så tog jag hand om båda.




Den snabbstickade vintermössan

Jag är så less på att jag inte blir klar med det jag har på stickorna just nu, så jag grävde bland mitt garn efter något lämpligt till ett tjockt snabbt projekt. En mössa kändes lämpligt. Jag älskar flätan på sidan i detta mönster. Jag gillar också den brutna slätstickningen. Riktigt snygg mössa i min smak! Den tog två dagar att sticka klar.


Mönster: Prim av Andrea Mowry (Drea Renee Knits)

Ändringar: la upp 78 m (mindre än mönstret) till mudden och ökade sen till antalet i mönstret. 

Garn: en tråd Artesanto Alpaca Heather - ett alpacka/ull bland garn, rester från en tröja.
En tråd alpaca från Drops, också rester. Båda i petrol (en klar favoritfärg). 


Av de små resterna stickade jag handledsvärmare inspirerad av Prim mössan, ett till litet snabbt projekt. 


--------------------------



Regnbågsmössan

Denna stickade jag i våras, i barnstorlek. Jag blev inspirerad av prickarna på ett vantmönster från Tantulltuss, men i övrigt har jag inget mönster, det är eget hittepå. Mössan är stickad enligt önskemål och är perfekt till höstens äventyr. 

Garn: regnbågsgarnet är Rainbow Dash från Manduzana, en indie designer. Det rosa är Llama silk från Järbo garn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails