tisdag 4 februari 2020

Vantar o Påse




Jag har länge kikat på det där mohairnystanet och tänkt på vad jag ska göra med det. Stickar inte så ofta i mohair. Har sett många som stickat tröjor och annat i mohair under 2019. Men ett nystan... det blev tillslut ett par halvvantar, som jag tycker om att ha ovanpå vanliga vantar när det är kallt ute. Älskar färgen på vantarna, underbar smaragd. Fick lite kvar av garnet om jag kommer på nåt mer.

Mönster: Milano Mittens av Marianne Skatten.
Perfekt basmönster som man kan ändra struktur i, dock så ville jag hålla mohairvantarna så enkla som möjligt.

Garn: Lang yarns Mohair Luxe
Ovant att sticka med mohair. Men det gick ju bra.





Ett till litet projekt som jag gjort är en påse. Även där började jag med garnet - ett lingarn - som jag ville göra något av, alltså lite stash dykning. Någonting användbart, det var då jag hittade åt mönster på påsar. Visst, jag hade kunnat göra en på frihand, men det fanns ett bra gratismönster som var fint. De ändringar jag gjort är flera varv på höjden, något färre maskor på kortsidorna och då också lite smalare axelband. Dessutom en flätad snodd av det sista av garnet, för att kunna stänga påsen. Bra ta-med-påse helt enkelt.

Mönster: Ilene bag av Hannah Mason

Garn: Line från Järbo Garn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails