söndag 19 juli 2020

Toppen Siw



Mönster:
Siw från Järbo Garn

Garn: Cecilia från Svarta Fåret

 



En sommartopp är klar. Egentligen hade jag köpt garnet till en annan sommartopp men garnet ville annorlunda och ville bli en Siw. Jag är förtjust i spetsmönster, denna gång är det axlarna! Så vackert att dottern också vill ha en likadan (och det finns ett barnmönster också).







Denna topp är over-sized så fallet i toppen är viktigt. Mönstret förespråkar ett lingarn och det blir ju vackert fall. Mitt garn är ett blandgarn, bomull-viscose-lin. Jag tycker att det blev bra fall trots bomullen, och jag trivs väldigt bra i den måste jag säga! Jag älskar den rostorange/ mörkorange färgen.





PS. Nu är klänningen jag teststickade blockad och klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails