tisdag 18 augusti 2009

Gubbkeps


Gubbkepsen är här!


Det finns tre kepsmönster på det mönster jag köpte från "Svenska Mönster", och nu var det dags att prova att göra en gubbkeps. Efter lite trixande fick jag till det bra!
Jag har dock bytt ut skärmen på mönstret till en skärm som jag själv har ritat upp och det blev så mycket bättre!
Jag försökte få till "min" storlek vilket är mitt emellan 2 st storlekar på mönstret, men typiskt nog blev den lite för liten! Ja, det e väl bara att jag sätter igång och gör en till. Men inte idag.

Snygg blev den och den söker en ägare!


Jag har sytt denna keps med svart fodertyg inuti, vanligt svart lakansväv.
Det fina tyget kommer från IKEA.


Vänster sida

Insidan



För att se alla kepsar i bloggen, kolla här!

1 kommentar:

  1. Huskut fin en Kepe !
    Va du är duktig......
    vet du var man kan beställa Trikåtyger någorlunda billigt ? Jag ska sy mössor.kollade i stan i går och dom kostar ca:200kr/m
    men du som syr mycke kanske kan rekomendera nått............

    Hälsningar från ett soligt Jämtland
    (vi hadde - 2,7gr i natt)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails