söndag 30 augusti 2009

Plocka upp maskor

Har någon bra tips vad gäller att plocka upp maskor (på kanter)?
Visst har jag rådfrågat min bibel (Bonniers stora bok om stickning) och jag har ju gjort ungefär som det står där. Jag har ju plockat upp maskor förut såklart. Jag tänkte dock höra om någon har nåt superbra knep!

Jag håller på med alpackafilten. Har plockat upp och stickat ena kanten, nu återstår den andra kanten. Men vad lång tid det tar att plocka upp dessa maskor! Tålamod, tålamod. På slutet vill man bara bli klar, nån som känner igen sig kanske. :)


Jag kom på att jag har köpt en bok på semestern som direkt handlar om saker av intresse. "Textilrikets hemligheter". Sveriges textilrike har man ju hört talas om. Den verkar intressant, men jag har inte hunnit bläddra i den pga. tentatider. Men jag kanske återkommer med en recension - vem vet!





Övriga projekt just nu är en beställd väska, snart färdigstickad, men hela sydda delen kvar. Det är snabbt garn! Jag tänkte faktiskt inte visa någon bild på material eller hur långt jag har kommit i processen, jag vill hålla det för mig själv tills den blir färdig. Sen får ni se en otroligt snygg väska - som tyvärr inte blir min. ;-)
Ska även påbörja en till mindre filt i samma gråa garn som den första alpackafilten, fast med blått istället för orange. Samma beställare!



Glöm inte bort tävlingen/utlottningen
- du kan vinna ett kuddfodral!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails