onsdag 5 augusti 2009

Garn non-stop!

Jag har senaste dagarna besökt väldigt många tyg- och garnbutiker, både i Linköping och Norrköping. Jag är på jakt igen - har en specifik beställning.

I Linköping blev det lite mindre lyckat. Den första garnbutiken var stängd pga ägarbyte, jag visste väl det egentligen, men hade tillfälligt glömt bort det. Den andra butiken hade sommarstängt, den tredje garnbutiken hittade jag inte vad jag sökte och inte i den fjärde heller. Lite av en utmaning!

Dock, min kille som jag har släpat med mig på alla dessa ställen (stackarn??) hittade något han vill ha som mössa, så lite garn blev det ju ändå. Kolla bilden, härligt tokorange garn! "Twins" har jag stickat i förut. Väskor faktiskt (överraskad?). Då har han handplockat garnet, ja, då är det bäst att jag gör honom en fin mössa sen också. :) Väldigt trevligt att han honom med, han verkade inte vantrivas så fruktansvärt.
Letade även tyger, hittade dock inte något perfekt. Sen åkte vi till Norrköping.

Köpte lite mer militärtyg på Tygvaruhuset (tyget som jag har gjort keps av). Där råkade jag på en krog med reagarn, som råkade vara i precis mina färger. Så, vad gör man när det är då billigt? Jo, man handlar.
Fint blått och grönt, som syns på bilden. Mest ull var det i garnet. Det blir nåt fint utav det. Vad vet jag inte än. Jag måste verkligen sluta köpa mer garn nu, antingen det eller göra mer plats för garner (i min etta). Eller använda upp litegranna! Jag försöker med det sistnämnda..

Nå, var var vi? Jo, tyg. Hittade lite tyg på nästa ställe också, däremot inte så mycket garn. Tills vi åkte till det sista garnstället. Strömmas fabriksföräljning. Oj vad jag gillade det stället! De hade massor och åter massor med underbara härliga garner (de hade tyg också men inget i min smak just då). De säljer mycket 10-pack garner. Jag kunde ha köpt upp alla mina pengar där. Oj så mycket fint! Det tål att upprepas. De hade tom. lite Snowflake som faktiskt inte finns i butikerna längre. Jag var ju inte där för Snowflake, utan nåt till beställningen...
Det fanns ett så fint 10-pack garn som skulle kunna funka i beställningen, och det var så underbart magiskt fint (tycker både jag och killen) så det fick bli en sån. Ingen bild tänker jag lägga ut, ni får se när det är klart! Heh!

Nästa steg är IKEA tyger och även en tygaffär för, ja vad säger man, detaljer.. Det är så kul att starta upp ett till projekt.
Jovisst, jag håller förvisso på med filtar också, den ena är nästan halvfärdig faktiskt. Inte ligger man på latsidan. Kommer en bild senare i veckan.

1 kommentar:

  1. De blir nog bätter bäre du åkt litte mer på Mc:n.
    Hen ere så hett att man int enskkan gå te skogs å fluck bera........Ler !

    Ha de !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails