lördag 18 april 2009

Böcker, garn och choklad

Jag fick ett paket med bl.a. en bok från min mor häromdagen, som ni ser på bilden.
"Märta-Stina. Berättelsen om stickerskan Märta Stina Abrahamsdotters liv och verk 1825 - 1903."
Jag har skummat lite i den och det är helt fantastiska verk denna människa har gjort! Jätteintressant att läsa om allting och man bara undrar om man själv skulle kunna bli så duktig någon gång, jag tvivlar.
Min kära mor fick tag på boken på hemslöjden, vet jag.


Denna vecka har varit hektisk, jag brukar inte skriva så mycket om mitt "privata liv". Men det är nytt extrajobb, min praktik, jobb-intervjuer för sommarjobb och allt annat som händer, så tiden för pyssel har blivit minimal tyvärr. Inte heller har jag hunnit ordna med den nya domänen, men det kommer så småningom.


Vad jag har åstadkommit senaste veckan är att skicka iväg Sticka Mera's garn- och chokladbyte till en intet vetande bytare!
Det är alltid nåt! Bilden visar vad jag har hittat och det blev uppskattat! Kul.
Jag har inte fått mitt paket än med garn o choklad, men jag är ju specialfall när det gäller vad jag kan äta och inte, så det är helt säkert svårt att hitta nåt kul.

Jag var till garnbutiken och frågade om de hade fått in mera av garnet jag behöver till laptopväskan. Det var lite halvsvårt att få tag i samma "serienummer", men hon ska prova mera. Så jag går in till veckan igen. Dessutom tyget som jag ska ha som fodertyg till väskan är försenat, jag fick ett mail om detta. Tillfälligt slut, så jag får vänta lite innan de skickar tyget också. Typiskt. Men jag gör lite annat emellan, det är ju inte så att jag saknar projekt.


Jag har hittat Snowflake garn! Det finns ju inte längre att få tag på mer än ex. på tradera.
De är perfekta att göra babyfiltar eller annat till baby för. Nu ska jag bara fundera på vilken baby kan tänkas vilja ha grönt, eller om nån kommer och beställer "babyprylar" av detta så kommer det först.

Jag har även fått mer beställningar. En babyfilt som denna (men annan färg) och en babymössa i ljusblått - som dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails