fredag 19 juni 2009

Rosa LaptopVäska

Jag presenterar stolt
en ny väska:
laptopväska/datorväska med lock!

Den här datorväskan är både garn och tyg,
och för första gången har jag gjort en modell med lock.
Väskans stickade del är i korgstickning: dvs flätor (klicka på bilden för förstorning). Insidan är av tyg och stabilitet av filt.
Det finns många detaljer med väskan, jag ska visa alla!


Garn: Need (Hjertegarn) rosa-lila.
Tyg: Comix 2 från tyg.se, lakansväv, filttyg.
Mått: ca 32 *26 * 9 cm.
Handtag: svarta väskhandtag från Panduro Hobby.
Tvättas: handtvätt (pga olika material i väskan)
Övrigt: Egengjort passpoalband/paspelband, i samma tyg som resten av väskan. Karbinhake, kardborreband, osv.

När jag tog bilderna använde jag en stor bok som jag la i väskan för att få lite "volym". Den boken ('Eragon' för övrigt) var dock mycket tjockare än vad en liten laptop är, så det ser lite tjockare ut än vad det bli med en laptop.


När man öppnar locket på väskan ser den ut såhär.

På locket finns en liten "hemlig" ficka som är vänd utåt så den går att öppna fast väskan är stängd. På väskans framsida finns lite fickor som syns närmare på nästa bild.
Ett kraftigt kardborreband funderar som stängning för väskan.
Rosa detaljer i form av banden.


Den öppna väskans framsida.
Till vänster en ficka med lock + kardborreband. Till höger ett pennfack. Samt band hängande från insidan väskan med nyckelring och karbinhake för att hänga nycklar i.
Bilden blev lite suddig.



Här börjar detaljerna!
(och jag gillar ju detaljer)

Fickorna i väskan är borttagbara eller flyttbara om man så vill.
Jag visar på bilden ovan både hur det ser ut med fickorna i väskan samt att det ryms fler saker som ex. kollegieblock, och hur det ser ut när man tar ut fickorna ur väskan. Det finns 4 st "hållare" med tryckknappar i väskan som man sätter fast fickorna i (se också bilden nedan).
De fickor som jag har gjort är: ett datorfodral och två små fickor som man ex. kan ha datorkablar i.


Så här ser dessa "hållare" inuti väskan ut.


Datorfodralet!

Datorfodralet är alltså lätt att ta loss ur väskan och ta med bara som det är. Det var grundtanken med väskan - ibland vill man bara använda ett datorfodral, ibland vill man använda en väska. Ser man på mittenbilden ovan så ser man ett band som går över hela fodralet, som man sätter fast i hållarna med tryckknapparna i väskan. Den har filt-tyg som insida (för stabilitet), svart band och man stänger den med kardborreband.
En dekorativ rosa tråd går längs med hela bandet på fodralet - tema rosa!


Första fickan
En rundad variant med band på baksidan för att sätta fast den i väskan. Helt fodrad insida. Vit dragkedja. Rosa dekorativ tråd.

Andra fickan
Den är en fyrkantig variant med helt fodrad insida och band på baksidan för att fästa den i väskan. Den har vit dragkedja och rosa dekorativ tråd.


Minifickan på locket

Se bild nr 2: locket på väskan för att se helheten
Tanken med fickan är att man ska använda den till att ha det där man behöver få tag i snabbt, som ex. busskort eller liknande. Öppningen är alltså åt sidan för att kunna nå den utan att öppna hela väskan.


Så slutligen axelbandsstödet,
i tyg, filt och rosa band.


Hoppas beställaren Gunilla och den ovetandes kommande ägaren av väskan kommer bli nöjd! Det var jättekul att ta fram en ny modell med lock, och mycket arbete bakom detta.
Ha en fortsatt trevlig midsommar!

För flera väskor, kolla här!

4 kommentarer:

  1. super snygg o tetaljerad väska.

    Ha dé !

    ps: i jämtland skin sola d.s

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vad den blir snygg. Jag tror hon kommer att bli jätte nöjd.

    Hade det gott gumman kramizar från din kusin vitamin.

    SvaraRadera
  3. Det är bannemig den snyggaste väskan jag sett! :)

    SvaraRadera
  4. supersnygg väska! Gillar verkligen tyget! Rosa detaljer, perfekt.
    -jenny-

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails