måndag 5 april 2010

Vårtecken - dax för keps.

Har sytt en keps i helgen!

Det är strl mellan small och medium. En liten beställning jag fick för ett tag sedan. Nu är kepsen på väg till ägaren.
Det är jättekul att sy keps!
Jag har ett mönster som jag har modifierat, speciellt skärmens del har jag gjort om helt. Jag tycker mycket bättre om den skärm som jag har gjort än det som följde med mönstret.
Tyget är ett härligt tyg från IKEA, det skulle vara lite höstig känsla i kepsen: bl.a. grönt, orange & beige. Min gamla symaskin har gjort ett bra jobb igen! Än har den stygn kvar att sy.


På väg till jobbet på morgonen går jag förbi ett litet område som har börjat på att blomma. Från små skott till snart utslagna blommor. Visst är det underbart med vårtecken!


Virka är skoj. Hittills har jag bara virkat samma sorts sjalar, dags att utmana mig lite mer så man lär sig! Jag har tänkt att göra
en liten ask
till hårsnoddar och liknande. Jag har botten klar och kanterna har börjat vrida sig till en ask-formad sak.
Garnet är ett bomullsgarn som jag fick i ett garn- och choklad byte via Sticka-Mera en gång.

Jag har stickat på den dubbelstickade mössan också, men garnet är slut så jag behöver köpa lite mer garn för att göra klart den. Så synd, hehe!


Klicka på bilderna för att få dem större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails