måndag 19 september 2011

Bikupekoftan/Höstkoftan

Mitt i flyttkaoset är det dags att visa min fina 
Bikupekofta/
Höstkofta/
Uppifrån o Ner-Koftan. 
 Kärt barn har många namn!

Jag kallar den för Bikupe-koftan för att jag har bikupe-mönster på halva tröjan. Den heter även Höstkoftan helt baserat på färgerna. Sen är det en Uppifrån-o-Ner-Kofta fritt stickad enligt Tant Koftas fina grundhäfte!
 
Ovanför är bild på ärmen, så som den blev med öppning för tummen. Man kan knäppa upp den lilla knappen också om man vill. Jag älskar tröjor med långa ärmar som man kan gömma händerna i! Det var därför jag kom på den idén att kunna stoppa in tummen, nog för att det inte är en världsnyhet men den första tröjan jag har gjort på det viset.
 
Jag kommer att ta bättre bilder sen, när löven har fallit och utgör en underbar färgexplosion! Det är vad jag väntar ivrigt på. Sen är det ju så att vi håller på att flytta, så då finns inte så mycket tid till kort. 


Här kommer den långa härliga koftan,
helt och hållet färdig! Jag kan bo i den! 

Garnet är ullgarn som kommer från Agnetas Vävbod.
Knapparna är inköpta på Panduro Hobby.
En skapelse som är ca 80-85 cm lång. Har jag nämnt att jag älskar långa tröjor? Jag har använt stickor nr 4,5 och påbörjade den för ungefär ett år sedan. Efter att ha fått legat till sig i omgångar så är den klar att användas!  Gissa om det var många trådar att fästa!

5 kommentarer:

  1. Den blev ju helt underbar! H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Hej Katrina, jag tänkte snarare om du hade ngn banderoll över med information om sammansättningen (ull/akryl..etc) samt masktäthet på sticka no X... inget sådant? Så man kan hitta substitut.....
    Mvh /Anna

    SvaraRadera
  3. Superduperfin! Du klär i färgerna med ! Den ska du vara mäktigt stolt över , kram =)

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vacker! Nu blir jag riktigt avis, underbara färger :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails