lördag 5 januari 2013

Andra bullar

Efter en envis förkylning är jag på benen igen. Jag berättade om min tröja jag började på i förra inlägget, med ett tjockt härligt garn. Jag gillar tjocka garn: det händer saker o går fort.
 

När jag började sticka för väldigt längesen så föredrog jag sticka med lite tjockare garner.  Fastän jag stickar med många olika sorters garner idag så är jag väldigt glad när jag får lite tjockare garn i händerna igen.
Just den här tröjan kommer bli så otroligt snygg. Färgerna passar perfekt ihop så som jag såg tröjan i mitt huvud. Jag har haft tid att tänka: i två år har idén svävat i mitt huvud. Det blir en ganska slimmad modell med huva.



Ikväll har jag tagit mig i kragen och bakat frukostbröd till mig. 
Det är inte så ofta man lyckas baka glutenfritt bröd, som också är nyttigt. Det är mycket godare med ett robust mättande bröd utan/lite socker/sötningsmedel/honung/osv, vilka krav va!
Jag har dock hittat en glutenfri mjölmix som är jättebra. Surdegsmjölmix! Denna gång har jag experimenterat o lagt till FiberHusk, Fibrex och massor med morötter. Älskar morotsbröd. Det blev jättegott. Det är också lätt att ta fram ett bröd från frysen på morgonen, när man gör små bullar istället för limpa. Jag hoppas den mjölmixen aldrig försvinner, det är definitivt lättare nu att hitta bra produkter än för 10 år sen.

PS: Jag är nu inne på mitt 6:e bloggår, och det är lika roligt nu som när jag började.

Spelar du Minecraft? Då är MinePick är en sida för dig. Du kan enkelt söka servrar och är du serverägare kan du lägga till sina egna servrar.
(Lite reklam för att vara med i Vipbloggar.com.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails