måndag 31 december 2012

Inför 2013

Snart är ett nytt år här, vad konstigt det blir att skriva 2013. Jag hoppas och vet att fina saker kommer hända under nästa år. Känns som ett bra nytt år.
Såhär sista dan på året ska jag visa vad som finns i projektkorgarna, efter Boleron.



Två av mina projekt finns i dessa korgar. Kanske borde jag ha fler korgar.

Den första korgen innehåller en dubbelstickning jag har hållit på med rätt länge nu. Tror jag började efter sommaren. Det blir skitsnyggt med mitt mönster o allt. Stickar några varv här o där. Sen började jag ångra att jag tog så tunt garn, det tar ju världens evighet att göra klart ett varv och fasen vad jag blir less efter en kväll med den stickningen. Tusan att det ska kännas så när det blir så snyggt.

Den andra korgen innehåller ett projekt med ännu mer tunt garn, dessutom samma material: alpacka. Det är ett underbart material. Det garnet kommer från naturgarn.se och projektet är att skapa mönster till naturgarn.se. Så det håller jag på med här. Kommit väldigt långt på kort tid.


Jag tänkte häromdan att jag så gärna vill göra nåt i kontrast med dessa två projekt. Jag har en längtan efter att få göra min tröja jag tänkt på ett bra tag. Det är verkligen kontrast: ett tjock o lättarbetat garn där det händer mycket på kort tid. Precis vad jag behöver!



Jag börjar uppifrån o ner, och har hunnit med att göra luvan till tröjan. Svårt att se på bilden, för garnet är melerat. Det går superfort och det är roligt. Har tänkt på att göra en luvtröja av garnet länge nu, gamla idéer dör inte hos mig. Jag samlar dem till den dagen det händer, tålmodig är vad jag är.


Här är luvan igen, det blev blixt denna gång så man ser skiftningarna. Luvan är vikt med hals-delen till höger och mudden neråt. När man lägger upp bilder från telefonen kan man tydligen inte vända på bilderna. Lite irriterande.

Snart kommer jag att blanda in grönt garn i tröjan.
Jag har 500 gr grönt garn och 300 gr brunt. Då jag inte trodde det gröna skulle räcka och det var svårt att hitta exakt samma garn så slog jag till när jag hittade det bruna till salu på nätet, skickades till mig från USA.
Det gröna är också melerat på ett väldigt fint sätt, och kommer bli fint mot det bruna. Tanken är att gå från brunt till grönt allt eftersom tröjan växer fram. Kommer bli jättefint.


Fler inlägg om tankar angående att göra tröja av detta garn: 
I mina tankar - 9 juni 2011.
Planera tröjor för 2012
- 6 januari 2012.
Höstmörker - 13 oktober 2012.

Till sist måste ju en till sak nämnas. Jag har också min poncho av mormorsrutor liggandes. Den får alltid vänta, så även nu. Men den ska och kommer bli klar så småningom. Även om det är mycket idéer som trängs i huvudet och vill ut, samt saker jag planerar att göra under nästa år.



Gott Nytt År!


2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Din tröja ser ut att bli jättefin. Lycka till med planerna för 2013.

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket! O god fortsättning.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails