måndag 17 juni 2013

Färger man passar i

Idag kom stick-tidningen på posten (Knitting, en engelsk tidning). Jag har verkligen väntat på detta nummer, ibland är det så!

Det var en väldigt intressant artikel om färger i tidningen, vad man passar i. Det beror på dessa tre komponenter:
Djup - hur mörk eller ljus en färg är.
'Klarhet' (clarity) - hur stark eller matt färgen är.
Underton - hur varm eller kall en färg är.

Man får då kolla på sina egna färger: hudton, hårton, ögonfärg.
Väldigt intressant artikel,  ska inte ta upp allt här. Jag visste sen förut vilka färger jag gillar att ha och har ofta och det är lite mer höstfärger. Det stämmer också vad de skriver i artikeln om hösttonerna: djupare matta och varma färger.

Bilden visar just höstfärgerna: olivgrön, rostorange, petrol, osv. Det är väldigt bra att komma ihåg vilken 'typ' man är när man ska köpa garn till en ny tröja eller köpa kläder.

Det är vad jag gillar med tidningen: det handlar om allt runtomkring också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails