söndag 25 augusti 2013

En kappa växer fram

Den här tröjan blir i slutändan en kappa. Varm alpacka och det utseende eller stil jag valt till plagget gör den till en kappa.
Jag kan inte ha den just nu förstås för magen växer o knakar.

Den är inte färdig heller!
Ärmar: Ska det va en kappa så behöver den ärmar. Jag har inte kommit fram till hur ärmarna ska se ut än. Virkade, stickade, randiga, enfärgade,  form, osv.
Knappar: jag har gjort halvstolpar i mitten av fram-mudden så att man sätta in knappar vart man vill ha dem.

Nån som har en bra idé? Jag har ju tid på mig. Jag tror att jag kan börja använda den först till våren.

2 kommentarer:

  1. den ser jättefin ut!!

    När det gäller ärmarna, så hade jag nog valt att göra dom med samma stil som nederdelen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för din feedback! Den ska få ligga till sig lite så får jag se vad det blir i slutändan.

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails