torsdag 8 maj 2014

Bolero, axelvärmare, halsduk!

Den här saken stickade jag under förra året men av nån anledning hann den inte in på bloggen. Det var en sån där grej som jag bara ville testa och se hur det blir.

Varm lila färg!

Det är alltså ett plagg och halsduk i ett. Jag har knapphål hela vägen längs ena kanten, så att man kan lägga den om axlarna och knäppa knapparna. Då blir det plötsligt ett plagg - Bolero, axelvärmare, vad man nu vill säga! En rolig idé som jag snott från boken Vampyrstickning. Jag valde att göra påfågelsmönster i detta plagg! Den är gjord i ett tjockt lila ullgarn och gick väldigt snabbt!

Flera funktioner i ett!

För ett tag sen så rensade jag bland alla stickade saker. Det är nämligen så att delar av min familj (de bor lite här o där) miste sitt hem i en brand och förlorade alla deras grejer. Därav min stora rensning, allt jag inte använder kan ju de kolla på om de vill ha. Då hittade jag denna bolero/halsduk/axelvärmare. Jag ska fråga om det är något de vill ha!

Stickad i påfågelsmönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails