onsdag 16 juli 2014

Babyfilt i Teddybear


Från en bra början till en katastrofal mitt till ett bra slut: 
Nu är äntligen filten till spjälsängen klar!

Den är stickad i garnet Teddybear från Svarta Fåret. Det var så mjukt och gosigt så våran 7-månaders ville ha den innan den ens var klar. För att smaka på och gosa med. Trådarna var också spännande, men de de skulle ju bli fäst så det blev inget med det.

Grå och vit flagga /filt

Jag valde ett grått garn och därefter vit kant och diagonalerna. Det ser ut som en flagga, visst? Våran 7-månaders egna flagga! Det blev ju faktiskt bra i slutändan. Kanske inte ursprungsidén, men vad gör det! Visst skulle den ha sett snyggare ut om jag blockat den också, men....


små händer


...det var visst nån som ville leka med filten!

Filten blev ungefär 65*90 cm. Så en påminnelse till mig själv: Den ska tvättas i 30 grader!


Den här lilla bäbisen gillar att lägga saker över ansiktet och dra bort det och se finurlig ut. *Tittut* Det är vad som händer här! Filten passar fint i spjälsäng och på bäbis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails