lördag 26 juli 2014

Sommarstickning

I det senaste nr av Knitting Magazine såg jag denna söta sparkdräkt. Jag hade just ett grönt garn jag tänkte göra en sparkdräkt av till bäbis. Det passade bra in på stickfastheten så... inga konstigheter! Bara att börja.

Visserligen står det i mönstret ett garn av lin/viskos/bomull. Det jag använder är ett bomullsgarn i bara en färg. Där är skillnaden. Det ska nog gå bra!

Det som inte syns här är ryggen: övre halvan är virkad så som översta delen på framsidan. Vackert!

Jag skickar den största strl: 12 månader. Innan jag är klar lär väl det gå åt!

1 kommentar:

  1. Blir säkert jättefint! Tänker eventuellt åka till Norrköping över en helg och bo på hotell/motell/vandrarhem innan sommaren är slut. Tänk det länge men är svårt att få det att bli av. Vore kul att se stan å så! Likaså har jag tänkt Sthlm. Ända nackdelen med tågresan är att det är minst två byten. /Ann-Sofie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails