onsdag 24 september 2014

Babykofta

Jag kom på för 2 v sen att det vore kul att sticka något till dopet vi var inbjudna till. Okej, väldigt begränsat med tid, det är bäst att ta ett tjockt garn så att det går fort! Just det här blå ullgarnet hade jag i gömmorna, det har legat i ca 3-4 år. Det heter Balder (Viking). Det är ett jättefint melerat garn och väldigt pojkigt. Det passar dopbarnet bättre än om jag skulle gjort något till våran lilla tjej. Så det passar ju bra, frigöra lite garnutrymme! Plus att det blir jättegulligt förstås.

Blå grov ullkofta till baby

Det blev en höstjacka eller vinterkofta. Uppifrån-och-ner kofta med raglan! Jag testade tröjan på lillan och hon kunde precis ha den. Den pojke som fick tröjan är mindre så jag hoppas han kan ha den i vinter. Jag har tidigare gjort några babymössor i samma garn (en blå och en lila).


Knapparna hade jag också hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails