fredag 19 september 2014

Sparkdräkten är klar!

Jag har ju stickat o virkat på en sparkdräkt till baby ett tag. Jag är faktiskt klar nu och det känns så skönt!
Den blev så himla fin på våran lilla tjej så jag måste ju faktiskt visa hur fint det blev. Även om jag är extremt försiktig att lägga upp bilder på lillan öppet på nätet. Men åh, det blev ju så sött så... Ja, här kommer det bilder ändå!

Våran tjej har sparkdräkten som jag gjort.

Baksidan: en stor del är virkad här, väldigt gulligt får jag säga!
Mönstret jag har utgått ifrån är "Playsuit by Bergère de France" från Knitting Magazine, issue 131, august 2014. Mönstret är dock väldigt modifierat.

Våran tjej leker i dräkten

Framsidan: här är det mer mönster och mindre virkat. Men axlarna är virkade. Hjärta-knappar på axlarna.

Sidan på sparkdräkten. Tack lilla älskling att vi fick till bra bilder!

Jag har använt mig av garnet Drops Cotton Merino. Både bomull och ull kändes som en bra blandning när man ska göra en sparkdräkt att leka i. Skönt för en liten att slippa ha något som sitter åt runt midjan (byxor är ofta tighta i hennes strl).


Tidigare inlägg om sparkdräkten:
Sommarsstickning (juli 2014)
Dagens post! (augusti 2014)
Handarbetstankar (augusti 2014)
Sparkdräkt (september 2014)

UPPDATERING  27/9:
Jag mailade till Knitting Magazine om min version av sparkdräkten. De tyckte att min version var fin och vill ta med mitt mail i december-tidningen, på "Casting On" sidan. Håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails