torsdag 20 augusti 2015

Ska bara

Förra fredagen spekulerade jag i nästa projekt, när jag nästan är klar med koftan.

Ja, naturligtvis så måste jag testa lite på min nya ide och virka ett prov för att mäta virkfastheten -"ska bara". För virka känner jag starkt för just nu. Så jag satte igång med mitt bomullsgarn (som jag inte vet vad det heter) med en vacker grön färg (fastnar alltid för just grönt). Jag hittade ganska snabbt ett mönster på en virkad tröja som verkar fin och satte igång. Det blev lite mer än virkprovet.

Jag ska ju göra klart sista ärmen på min stickade kofta, bara det att det känns superkul att virka just nu. Jag har redan kommit en bit.

 Inser att det gröna garnet inte kommer att räcka till ärmarna på min virkade tröja. Jag hoppas innerligt att garnet räcker till bak- och framstycke.


Jag fick hjälp när jag fotade bakstycket också, ja, såklart. Man måste ju kolla vad det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails