fredag 14 augusti 2015

Tänker genast på nästa drag

Just nu är augustifesten i full gång men vi ska inte gå. Vi är hemma med lillan istället, efter en vecka full med lek o liv. Det kan också vara skönt att slippa all ljud (på augustifesten) när man har tinnitus förstås, vila lite från ljud är viktigt.


Den första ärmen på min kofta är snart klar, jag har precis börjat på mudden. Jag är inne på det andra nystanet för ärmen, jag vet inte om det räcker med två nystan. Det kan bli lite mera. Sån tur då att jag har tre nystan kvar, jag vet att det kommer att räcka! Det är trevligt.


Jag har börjat fundera lite på två olika garner jag har hemma som jag vill göra nåt med härnäst. 
Det ena är ett tjockt bomullsgarn i en härlig grön färg som jag vill virka en tröja eller topp av. Jag har aldrig virkat en tröja så därför vill jag prova det. Jag får följa nåt mönster, men det får jag kolla på sen när jag vet virkfastheten.

Det andra garnet är ett supertjockt ullgarn där man får använda stickor nr 12. Jag tror jag ska göra ett nytt försök med en sjal, denna gången går det lite fortare då. Jag har mycket tjocka garner i lager då jag tidigare har föredragit att sticka i tjocka garner. Nu är nog favorit i tjocklek omkring 4 på stickor. Fördelen är att man fort blir klar med med tjocka garner! Jag funderar vidare där.

Ullgarnet, hyfsat lika i färg som denna lånade bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails