söndag 6 september 2015

Mitt första linne

Jag har virkat ett grönt linne!
Jag började först virka efter ett mönster till en kortärmad tröja, men insåg att mina nystan inte skulle räcka. Jag repade upp.

Garnet är ett tjockt, grönt och okänt bomullsgarn som jag hade hemma, tre nystan på ca 100 gr. Så jag tänkte att det borde räcka till ett linne i allafall och jag virkade denna gång efter eget huvud. Började längst upp med framsidan, sen baksidan och satte ihop dem.


Tanken jag hade var att det skulle bli figurformad tät modell på ett linne. Det blev det tack vare ökning och minskning vid bysten. Sen virkade jag ett 'band' av fasta maskor under bysten. Då hade jag inte sådär supermycket garn kvar så nederdelen fick bli gallermönster!


Jag virkade tills garnet tog slut, den fick bli så lång den blev. Den blev faktiskt väldigt lagom i längden!


Detta är mitt första virkade linne och jag är nöjd! Den kommer bli en höjdare nästa sommar. Tills dess använder jag den hemma - den är jätteskön att ha på sig över ett linne när man är lite småfrusen (som jag ofta är).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails