söndag 27 september 2015

Nya kläder

Det verkar som att jag har nån söndagsbloggning på gång, men så är inte tanken. Det blir lite mer till veckan!

Idag ska jag visa dockans nya kläder, det har jag lyckats få till under veckan som gått (förutom mössan som jag har visat). Jag har även några fler saker till dockan som jag inte fäst trådar på än. Så det kommer sen.


Klänningen har jag virkat av järbos mininystan i akryl. Jag tog det jag hade, det blev cerise och vit. Sydde även fast kardborreband så det är lätt att ta av/på. Den här dockan badar väldigt frekvent!

Vi har bortlokaliserat dockans trosor så naturligtvis måste hon få nya. De är virkade i ett okänt bomullsgarn som jag hade några stumpar över av. Det räckte precis. Det vita bandet är mininystan från järbo.

Utöver detta så har jag ju stickat klart min kofta - hurra! Bara för nån dag sen. Men som alltid ska trådar fästas och koftan ska få fina knappar i något naturmaterial. Dessutom mår den nog bättre av blockning, alltså tar det ett litet tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails