tisdag 15 mars 2016

På stickorna i Mars!

Det var ett tag sen som jag visade vad jag stickar på! Det är några olika saker, vi kollar!

Först min tunika i flerfärgsstickning. Jag har börjat sticka ärmar som egentligen inte finns i mönstret. Men det finns garn till ärmar! Dock tog det svarta slut mitt i ett mönster så det var ju knepigt. Har funderat på att repa upp eller köpa ett till nystan trots att det blir ett annat färgbad. Tror det lutar åt ett nytt nystan! Tills jag kommer iväg o köper ett nystan på pysslar jag med annat.


Glittertind barntröjan är faktiskt färdigstickad! Håller på att fästa trådar. Här kommer lite bilder under arbetets gång.



Till sist så håller jag på att tepa upp och sticka om en "gammal" tröja. Det är opraktiskt med pluff-ärmar så de stickar jag om till raka. Till originalgarnet så har jag hittat ett garn som är i samma kvalitet och nästan samma färg! Jag blandar in den också i ärmarna och stickar med båda garnerna fram till slutet. På så sätt får jag garn över så att jag kan repa upp nederdelen av kroppen på tröjan. Den är stickad i ett garn som inte passar. Nu blir det nytt garn! Ska göra på samma sätt som på ärmarna, sticka med båda färger.

3 kommentarer:

  1. Förhoppningsvis funkar det precis så bra som du har tänkt, för såhär långt ser det bra ut!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails