torsdag 18 maj 2017

Sjögrönt eller teal



Jag har ett stort projekt på gång, i flera  bemärkelser!
Mandarin Grande är ett tjockt bomullsgarn från Sandnes garn. Men det var mönstret jag fastnade för: Avery tröjan. Snabbstickat o snyggt, tänkte jag, 12 maskor på 10 cm. Åh jag gillade koftan, försökte glömma bort den men det gick inte. Jag bara behövde lägga upp för den där koftan!

Så det är just vad jag har gjort och jag har kommit till raglan, gjort vissa ändringar som att förlänga tröjan för att passa mig. Jag har några nystan kvar och hoppas innerligt att garnet räcker!



För övrigt har jag för första gången vunnit en fototävling som Järbo garn anordnat efter Vårtecken KAL halstub. Jag vann med bilden ovan! Jag är så glad!



Vad händer härnäst?
Jo, jag måste bara bestämma mig.
* En sommarklänning i bomull (mandarin petit, Sandnes garn) till barn.
* Ett linne i silke (Soft Silk, BC garn) till mig
* En (möjligen virkad) regnbågsfilt i barnstorlek (i merinoull rester).
Vi får se!

3 kommentarer:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails