måndag 31 juli 2017

Sockan Anna

Jag har stickat på en riktig glädjefull stickning, nämligen sockan Anna!



Jag har velat sticka den länge så det är kul att äntligen kommit till detta projekt. I mönstret står att sockan är inspirerad av vävda band till folkdräkter och det är ju så fint! Jag visste att jag ville göra sockan med allmogefärger och av en händelse så har jag sockgarner i bra färger!



Jag använde då Merino Sock Sport från Manduzana i färgerna: Weasley (roströd), Seawinkle (blå) och Clementine (mörkgul). Därtill vitt i Miniraggi från Järbo garn.
Det var en sån stickning som man bara inte ville lägga ifrån sig! Som vanligt är det ett välskrivet mönster. Sockan stickas uppifrån och ner, med maskstygn i de sista maskorna i foten och hälen. 


Jag är nästan sugen på ett till par, men det kan va bra att ta till vid idé torka! Just nu har jag det jag gör framöver. Men så kul var det!

1 kommentar:

  1. Du gör mönstret rättvisa genom ditt färgval! För att inte tala om sommarkänslan man får när du visar upp dom med ett trädäck som bakgrund:)

    Maskstygn är inte min favorit. Jag har en ganska lång startsträcka innan jag gör det. Inte för att jag tycker att det är svårt eller krångligt, utan mer för att det är mer tidskrävande att göra:) Men visst ger det ett fint resultat.

    Just den hälen har jag aldrig stickat, men jag har läst lite varstans att den ger bra passform. Kanske dags för mig att sticka mig ett eget par snart, och ta reda på huruvida det stämmer eller inte:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails