söndag 16 juli 2017

Sommarens stickning



Den här veckan har vi lite besök. Det blir lite mindre uppdatering på sommarn överlag, kanske speciellt när man har gäster! (Fullt naturligt.) Jag har inte heller sytt på evigheter. Men jag har stickat lite på två projekt under veckan.



Citron Grand sjalen växer lite... den är gul som citron! Det blir bra det här. Jag har tre nystan och än är jag inte i närheten av att göra slut på första nystanet! Det kommer ta ett tag! Den stickningen hänger med ut på äventyr.



Sockan Anna
Ett projekt som jag tänkt göra länge och nu behövde jag verkligen ett flerfärgsstickat litet projekt. Det här är en ren njutning att sticka när inget annat är kul att sticka. Garnet jag använt är bara sånt jag har hemma. Tre färger Merino Sock Sport från Manduzana. Den vita är Mini Raggi från Järbo garn. Jag älskar verkligen den här sockan, i de här färgerna! Plötsligt har jag redan en färdig socka och häften kvar. Ibland går det fort! Jag stickar inte båda sockar parallellt den här gången, just för flerfärgsstickningens skull. Lättare att hålla reda på en socka i taget. Jag gillar de här allmogefärgerna som är i sockarna! Över förväntat bra!

1 kommentar:

  1. Sockan ser helt fantastisk ut!

    Och visst är det så att man skall njuta av sommaren! Underbart är kort heter det ju, och sommaren rinner ju fort iväg:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails