fredag 10 november 2017

Garn i Norrland



Vi har varit i Norrland, nu när vi tillslut kunde vara lite lediga. Vi kunde inte åka iväg nånstands i somras. Så nu kunde man liksom andas ut ordentligt och insupa den familiära synen av vacker böljande natur. En viktig del av livet, jag får genast en lugn känsla i kroppen! Men tillslut längtar man ändå hem till sitt, såklart, och det är skönt att åka hem igen. 



Väl där så blev det ett obligatoriskt besök på den lokala garnbutiken (i närmaste staden), som också har barnkläder och leksaker. Då fastnade jag för ett nystan i ull/silke i en helt fantastisk "teal" färg. Jag är ju känslig för ren (får)ull så jag använder ull blandat med alpacka, silke, polyester, osv. Eller ren alpacka. Men nu hittade jag detta garn och jag kunde bara inte gå förbi! Tänkte genast på en av de mössor (i ravelry kön) som jag vill sticka! 




Väl hemma har jag tagit fram alla nystan jag hade i silkesblandningar. Det är både lama/silke, alpacka/silke och de jag hade köpt i ull/silke. Färger: teal/blå, mörkgrå, vit, två rostiga färger, lite ljusblått. Så det kan nog bli en Elska av Ysolda Teage från hennes Knitworthy kollektion.
Det är nåt som jag får titta närmare på lite senare. Så det här inlägget är min minnesanteckning, ifall det nu skulle va så att jag hittar nystanen sen och undrar varför de ligger där. 



Just nu jobbar jag med två koftor som båda är väldigt roliga att sticka. Jag blir väl klar med regnbågskoftan till lillan först, för att den är liten!


Min Wiolakofta växer förvisso, men sakta. Tar lite längre tid såklart!


Sen har jag en sy-kö också när jag nu kan sätta  mig och sy. Har alltid en sy-kö lika väl som en stick-kö. Idéerna/tankarna tar aldrig slut, det är bara en fråga om när och hur.

1 kommentar:

  1. Elskamössan är verkligen fin! Och kombinationen ull/silke är verkligen ljuvlig.

    Ja, barnkläder går fort att sticka, och tur är väl det med tanke på hur fort de växer:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails