söndag 5 november 2017

Koftmani

Nu har jag startat två projekt som tar lite längre tid - i alla fall ett av dem!



Wiolakoftan (den efterlängtade) - jag såg mönstret första gången förra året! Köpte mönstret direkt då. Nu passade det bra att sticka den, då jag hade en massa lämpligt garn till övers! Kompletterade bara garn och satte igång med stickprovet.
Nå, det tog ett tag med stickprovet. Fick inte rätt stickfasthet och tillslut blev det för stora stickor och då blev det inte snyggt. Älskar garnet som är supermjukt! Det är garnet Sterk från Du store Alpakka. Så jag löste det genom att sticka en storlek större med "för hård" stickfasthet. 

De färger jag valt är 100% jag! Mina comfort-zone färger kan man säga! 



Har även startat en kofta till lillan i färgglada färger, i opal sockgarn och stickor nr 3. Enkel slätstickning.

Två kontraster till koftor!
En i smalt garn, smala stickor och enkel stickning. En i lite tjockare garn och stickor, med flerfärgsstickning i 2-3 färger. 

2 kommentarer:

  1. Visst är det dina färger som du har valt till Wiolakoftan, men färger du trivs i, är ju en bra utgångspunkt:) Det skall bli kul att se den växa på bloggen framöver:)

    En till dig, och en till den lilla - i färger hon gillar:) Det är en bra början på den kommande vintersäsongen:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails