torsdag 18 januari 2018

Planer för 2018

Just nu finns det mycket som jag vill sticka. Så jag behöver skriva upp det! Jag kommer att fortsätta Sticka Från Stash 2018 och har ett gäng projekt på gång för det.




En ny regnbågsfilt
Den här gången stickad och i bomull. Jag har redan bomullsgarnet. Längre har jag inte kommit! Jag tänker att det är ett bra vårprojekt.


Sockor:
Två tanter och valentino
(kombon Tantulltuss och Tant Kofta), köpte garn+mönster kit under hösten. Jag tycker sockarna är så snygga!

Happylicious-socks.
Ett perfekt restgarns tillfälle, tänker jag! Man blir glad av sockarna!




Mössa:
Elska av Ysolda Teage, en flerfärgad skapelse som jag redan har garn till. Lite blandade garner som jag tror blir perfekt ihop! Jag är väldigt nyfiken hur det skulle bli så det kan bli en mössa härnäst. Kanske.


Vantar:
Räv-vantarna - jag funderar på om jag skulle ta dessa efter mössan av ev. rester. Det är så vackra vantar, köpte mönstret tidigt i höstas.


Barnkjol
Ett tillfälle att sticka upp lite garnrester, mönstret finns gratis. Såklart när jag nämner nåt hemma så blir nån väldigt engagerad!


Smal sjal
Jag skulle behöva en smal sjal, har inte bestämt mig för något specifikt mönster. Den behöver bara vara varm o go. Har ett grönt ull/bland garn jag fick i present någongång som kan funka. Det heter La Perla från Svarta Fåret  (Verkar inte tillverkas längre, eller är det bara jag som inte hittar info om garnet på Svarta Fårets hemsida?) Jag ska kolla hur mycket jag har där.


Majas mamelucker
Den har varit på min lista sen mönstret kom ut, men det har inte blivit nån än, Mameluckupproret till trots! (Jag står också bakom att det är taskigt för det stora garnföretaget att replikera mönster från stickdesigners).




Så har vi de 3 senaste böckerna som jag knappt vågar titta i, då får jag väl så många fler idéer! Det är "Vantar för alla Årstider", "#tantulltussockor" och "#tantulltussvantar".


Jag har inte ens funderat på koftor o sånt än, det är liksom en helt annan historia!



Men först vill jag sticka på min Wiolakofta! Är på andra ärmen, det blir nåt varv nu och då. Vardagen har tagit överhand den sista tiden! Så jag får sporra mig att göra klart nåt, så jag får lägga upp nåt nytt. På sätt o vis skulle det va skönt med nåt enkelt slippa-tänka stickning, men jag är himla sugen på flera av de flerfärgsstickade projekten.


Ha en fin helg!

1 kommentar:

  1. Du har många spännande projekt på din lista! Men du är ju flitig, så du kommer säkert hinna med många av dem:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails