söndag 17 juni 2018

Tantulltuss Söndag

Har lagt upp nåt nytt i helgen, jag vill göra en mindre flerfärgsstickning som en paus från alla långtidsprojekt. Det är också bättre att ta med när man ska någonstands. Kanske tar det slut lite för fort för att det ska kunna va en buss-stickning. Men det är så roligt!





När man har överflöd av sockmönster hemma, i form av bok/böcker och sticktidningar så är valet inte helt lätt. Men jag gick på känsla och kör på en socka i boken #Tantulltussockor. Det blev Tant Snö.


Jag har mycket sockgarn så jag stickar återigen från Stash. Merino Sock Sport från Manduzana och Miniraggi (vit) från Järbo Garn. Garnet får välja hur mycket det räcker till vilket syns på skaftet.



Jag har så totalt olika stickfasthet när det gäller flerfärgsstickning (tight) och vanlig slätstickning (löst) så nu har det blivit tre olika stickor:
2,5 mm till mudd/slätstickning.
2,75 mm till prick-partiet.
3,25 mm till röd/vita flerfärgsstickningen.


Det är bara att jobba vidare!

2 kommentarer:

  1. Det är jättevanligt att man har olika stickfasthet på det olika partierna när man stickar flerfärgsstickning. Jag behöver också byta mellan de partier som är flerfärgade och de som är enfärgade:)

    Sockor är ju bara så kul att sticka!! Enda nackdelen är att det tar slut så fort, eftersom det går så fort att sticka:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har typ ett helt gäng (andra) sockmönster jag vill sticka så hösten är väl räddad!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails